søndag 13. desember 2009

Nissehelg på hytta




Ei fast helg i desember hvert år inviterer Skogsnissen i Lyngen oss inn til hytta. Da samles store og små for å spise julemat, leke, synge og vente på juleniseen. Hvert år er hytta pyntet til topps med juelys som blinker her og der, hundrevis av nisser (ute og inne) og masse god mat venter på oss.  Her er et par pepperkaker fra kjøkkenvinduet som jeg synes er så festlige. Jeg liker at pepperkaker også kan ha hengepupper!




Vi så et lys i skogen! Det er tegnet på at nissen har vært og satt fra seg lykta si ved hytta vår. Nissen var litt sjenert i år, og turte ikke komme inn. Men han ville gi oss noen førjulsgacer, så han hadde hengt opp mange konvolutter på et stort tre utenfor hytta. For en luring.




 Og jammen var det ikke en til hver. Til store og små. Hurra hurra hurra!





Flaxlodd til og med til RareRina. Spenningen var til å ta og føle på....




Legger ved et bilde av de gode julekakene fra mamma og min søster. De er noen kløppere til å bake. Jeg har desverre ikke arvet akkurat det genet... Men derimot moin bestemors sygen?
Kakene er så fine i seg selv, så jeg vil ha dem på kjøkkenbenken i fine glass. Smart ikke sant?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Fortell, har du noe på hjertet?